lördag 26 januari 2008

lördag...

Bloggosfären går på halvfart, som vanligt på lördagar. Själv var jag ute i den stora shoppingen på förmiddagen, handlade färg och annat som behövdes till renoveringen. Två par skor blev det också, när jag ändå var i farten. Folk överallt, fick köa för parkering. Kom surt på att det var lönehelg, lönehelg den månad när halva befolkningen har varit utan pengar en halv månad. Alla verkade ha ett uppdämt köpbehov. Själv får jag inte lön förrän på måndag - sist av alla känns det som, den 28:e.


---
Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , ,

7 kommentarer:

Anonym sa...

Hos mig rasslar det. Fast det är lördag. :)

C. van Tijaax sa...

Där ja!

Mr. Kapital kan gå och handla 3 dagar innan lön!

LYX!!!

Du har det bra du.

rigg sa...

mymlan >> Jag måste erkänna att jag oxå pysslade med annat än blogosfären i dag så jag har inte tittat förbi. Jo, i morse...

cvt >> lever på besparingar och hustruns lön ett par dagar till...

Anonym sa...

Nej, du är inte sist av alla. Jag får lön den 31:a. Trösterikt?

rigg sa...

lilla blå >> Men, om dufår lön den 31:a... Hur hinner du då betala räkningarna?

Anonym sa...

Räkningar? Va?

Matilda sa...

Som student får man i januari pengar som ska räcka februari, maj, juni, juli OCH augusti.

I september (eftersom universitetet oftast börjar den 1:a september och csn utbetalas tidigast en vecka efter man har registrerat sig på sin utbildning) får man pengar som ska användas till betala hyran i september (dvs den som ska vara inbetald SENAST den 31:a augusti...) och oktober...

Jag är nog en sådan som storhandlar direkt när jag får pengar. Det är någon konstig taktik i det. Jag köper sådant jag under den gångna månaden kommit fram till att jag behöver plus en del infalls-shopping (dumt nog). För att inte spendera mer pengar efter detta hivar jag in resten i sparkontot (förrutom det som behövs till mat, kommunikation samt oförutsedda händelser dvs saker vänner vill man ska hänga med på)