söndag 25 mars 2007

konstiga saker om bloggare

Ingen lär ha undgått den utmaning som har studsat som en pingisboll i bloggosfären de senaste veckorna, där man ska skriva sex underligheter om sig själv. Jag berättade ju bland annat hur jag lyckades gå in i samma lyktstolpe två gånger med några minuters mellarum i ungdomen, nykter tillockmed ;)

Nu har jag surfat runt i bloggosfären och kollat in några av dessa underligheter:

* FastFoodLovers: Xian berättar om sin tidsnojja, "grym på tider" kallas det.

* Saom i Älskade Dumburk berättar att hennes mamma födde upp kalkoner i växthuset.

* Bluemaple Tree får ilningar av träblyertspennor och glasspinnar.

* Kaktus-Cax kan åka åtta mil tur och retur för en god pizza.

* Miss Keep Your Distance är övertygad om att jorden kommer att gå under om hon inte borstar tänderna efter hon tvättat ansiktet på kvällen.

* Rex på Universums Tråkigaste Blogg har svårt att se att han gör något underligt eller egendomligt.

* Den Tatuerade Mamman fastnade med näsan i en bilruta när hon var liten.

* Lotten kan busvissla så att det slår lock för öronen på alla runtomkring.


Jag undrar om dessa bloggare är underligare än genomsnittet?

11 kommentarer:

Cax sa...

Ha ha...tänk vilket konstigt folk det finns! :)
Men jag är impad på Lottens vislingar.

rigg sa...

Cax: Jag vill inte höra Lottens visslingar, eller... jo, faktiskt...

Cax sa...

Men stackars Bluemaple nu inför glass säsongen...
Oki, det finns ju strutar med.

rigg sa...

Cax: jo, jag funderade på det jag med... Men som sagt var... det finns ju strutar, eller bägare med plastsked! (Har du tänkt på att McDonalds har träskedar till kaffet men hon kanske dricker svart utan socker?)

Lotten Bergman sa...

Nyss hemkommen från en kvalmatch i basket (förlust) kan jag berätta att jag har dreglat på mina busvisslarfingrar så brutalt att tröjan är blöt om muddarna. Och ingen ville sitta bredvid mig.

Cax sa...

Rigg >> Ja, annars kanske hon använder locket som man får med. I med socker och mjölk å sen skaka om. Är väl kanske inte att rekomendera. :)

rigg sa...

Lotten: Skuule va intressant att höra faktiskt...

Cax: Har för mig att jag har provat att skaka kaffe i mugg så nån gång... inte att rekommendera!

rigg sa...

Oj, hur jag stavar... skuule = skulle!

Bluemaple Tree sa...

Cax är ju grym, han vet å uppskatta en god pizza! *lol*

Kul lista du fick ihop, Rigg! Å jag äter alltid strut, typ Tip Top eller Magnum ;)

rigg sa...

Bluemaple tree: Jag tipsade Cax om pizza.nu där man kan hitta pizzerior med hemkörning, men han gillar ju att köra bil oxå...

Hittar tyvärr inte igen Magnum Cone i årets sortiment :(

rigg sa...

Bluemaple igen: Tack för att du tyckte listan var kul... Många bloggare har ju slitit med den så jag tyckte det var på sin plats att sammanställa det litegrann...

P/S Många pinnglassar (har förgäves tittat efter nya Magnum Ecuador på två ställen idag) är värda att ätas ändå, trots pinne... du kan väl hålla i den med servett, eller lite mer kinky med latexhandskar... hahaha