måndag 26 mars 2007

110 knyck igenom fyra rondeller?

Den här vägen kör jag ganska ofta men har missat den bristfälliga skyltningen:

"När nya avfarten byggdes glömdes en detalj bort. Hastighetsskylt. Efter 110-skyltarna på motorvägen finns inga skyltar som talar om hastighetssänkning... Så det är bara att fortsätta rätt in mot första rondellen i 110... så kommer nästa rondell... Om det blir en högersväng även där så finns inget som säger att det är dags att lätta på gasen och köra 50... Längs Gesällvägen kommer två rondeller till som kan passeras i samma hastighet..."

[Text saxad ur ST]

För er som inte är hemmastadda i området kan jag berätta att det är vägen förbi det nybyggda IKEA och genom det kraftigt expanderande Birsta köpcenter... det är trafik där, mycket trafik...

Andra bloggar om:

6 kommentarer:

Moddan sa...

Första gången var jag otroligt nära att hamna hos den envisa bonden i kurvan :)

rigg sa...

Moddan: kurvan verkade ju livsfarlig i vinterhalkan... särskilt i 110 knyck... inte fattade jag att man skulle sänka farten ;)

Moddan sa...

Jag står lika förvånad till att bonden vill bo kvar mitt i mammons högkvarter. Imponerande tjurighet :)

rigg sa...

Moddan: Han vill kanske ha sin lilla plätt "landet" men ändå ha nära till shopping... cykla till IKEA.. har han en fru har ju hon hamnat mitt i paradiset...

Cax sa...

Nu vet jag inte hur rondellen ser ut men...i sådant läge ska man ha en jeep av något slag. 110 knycks rätt över istället! :)

rigg sa...

cax: det finns nån dåre som kör rätt över rondellerna här i stan, det finns alltid hjulspår...

Problemet här är att det är första till höger i de två första rondellerna ;)